Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Przedszkole Publiczne nr 65
Strona głowna  /  Grupa IV Meduzy
Grupa IV Meduzy

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

Miesiąc: LUTY

DZIECI 4/5- LETNIE GRUPA IV „MEDUZY”

KRĘGI TEMATYCZNE:

  1. BAŚNIE, BAJKI, BAJECZKI
  2. MUZYKA WOKÓŁ NAS
  3. NIE JESTEŚMY SAMI W KOSMOSIE
  4. PROJEKT PIENIĄDZE

 

CELE OGÓLNE:

  • wzbudzanie zainteresowania książką
  • wzbogacanie wiedzy na temat teatru, filharmonii, Fryderyka Chopina, Mikołaja Kopernika,
  • poznanie właściwego sposobu zachowania się w teatrze, na koncercie, w banku
  • dokonywanie oceny postępowania bohaterów literackich
  • aktywizowanie emocji dzieci w toku odgrywania scenek dramowych, gry na instrumentach
  • ćwiczenie orientacji przestrzennej w grach i zabawach ruchowych
  • rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego
  • rozwijanie logicznego myślenia
  • rozwijanie sprawności manualnej, kształtowanie poczucia sprawstwa (potrafię to zrobić) i odczuwanie radości z wykonanej pracy
  • utrwalenie nazw liczebników głównych i porządkowych w danym zakresie
  • dostarczenie wiadomości na temat Układu Słonecznego i ciekawostek nt. kosmosu
  • wzbogacenie wiedzy nt. pieniędzy, kształtowanie nawyku racjonalnego gospodarowania nimi
  • rozwijanie umiejętności liczenia i posługiwania się pieniędzmi w sytuacjach wymiany: kupno-sprzedaż
  • rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
  • rozwijanie umiejętności współpracy w zespole

 

 

CELE OPERACYJNE Dziecko:

  • uważnie słucha opowiadania/wiersza/piosenki i wypowiada się na jego/jej temat
  • wyjaśnia znaczenie słów: scenografia, kurtyna, aktor, widownia, filharmonia, koncert, instrumenty, kompozytor, wypowiada się na temat Fryderyka Chopina, Mikołaja Kopernika
  • wymienia i stara się stosować zasady obowiązujące podczas oglądania przedstawienia, słuchania koncertu, pobytu w banku
  • dokonuje oceny postępowania głównego bohatera, uzasadnia swoje zdanie
  • odgrywa scenki dramowe, wykorzystując dostępne środki wyrazu: mimikę, gest, modulację głosu, gra na poznanych instrumentach perkusyjnych
  • wykorzystuje znajomość kierunków i określeń położenia przedmiotów w przestrzeni do wspólnych gier i zabaw
  • układa historyjkę obrazkową zgodnie z kolejnością wydarzeń
  • rozwiązuje zagadki, podaje prawidłowe odpowiedzi
  • wykonuje kukiełkę do teatrzyku, instrument muzyczny, skarbonkę i inne prace plastyczne
  • przelicza i wymienia nazwy liczebników głównych i porządkowych w danym zakresie
  • poznaje wybrane obiekty (gwiazda, planety) wchodzące w skład Układu Słonecznego, próbuje wymieniać ich nazwy,
  • wypowiada się na temat polskich pieniędzy, rozumie potrzebę oszczędzania
  • liczy na konkretach, przelicza, stosuje reguły transakcji wymiennej kupno-sprzedaż w sytuacjach zabawowych
  • sprawnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne
  • zgodnie współpracuje w grupie rówieśniczej

 

 


Ostatnia aktualizacja: 2021-02-01