Strona głowna / Grupa IV MeduzyGrupa IV Meduzy
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
Miesiąc: LUTY
DZIECI 4/5- LETNIE GRUPA IV „MEDUZY”

KRĘGI TEMATYCZNE:
- BAŚNIE, BAJKI, BAJECZKI
- MUZYKA WOKÓŁ NAS
- NIE JESTEŚMY SAMI W KOSMOSIE
- PROJEKT PIENIĄDZE
CELE OGÓLNE:
- wzbudzanie zainteresowania książką
- wzbogacanie wiedzy na temat teatru, filharmonii, Fryderyka Chopina, Mikołaja Kopernika,
- poznanie właściwego sposobu zachowania się w teatrze, na koncercie, w banku
- dokonywanie oceny postępowania bohaterów literackich
- aktywizowanie emocji dzieci w toku odgrywania scenek dramowych, gry na instrumentach
- ćwiczenie orientacji przestrzennej w grach i zabawach ruchowych
- rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego
- rozwijanie logicznego myślenia
- rozwijanie sprawności manualnej, kształtowanie poczucia sprawstwa (potrafię to zrobić) i odczuwanie radości z wykonanej pracy
- utrwalenie nazw liczebników głównych i porządkowych w danym zakresie
- dostarczenie wiadomości na temat Układu Słonecznego i ciekawostek nt. kosmosu
- wzbogacenie wiedzy nt. pieniędzy, kształtowanie nawyku racjonalnego gospodarowania nimi
- rozwijanie umiejętności liczenia i posługiwania się pieniędzmi w sytuacjach wymiany: kupno-sprzedaż
- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
- rozwijanie umiejętności współpracy w zespole
CELE OPERACYJNE Dziecko:
- uważnie słucha opowiadania/wiersza/piosenki i wypowiada się na jego/jej temat
- wyjaśnia znaczenie słów: scenografia, kurtyna, aktor, widownia, filharmonia, koncert, instrumenty, kompozytor, wypowiada się na temat Fryderyka Chopina, Mikołaja Kopernika
- wymienia i stara się stosować zasady obowiązujące podczas oglądania przedstawienia, słuchania koncertu, pobytu w banku
- dokonuje oceny postępowania głównego bohatera, uzasadnia swoje zdanie
- odgrywa scenki dramowe, wykorzystując dostępne środki wyrazu: mimikę, gest, modulację głosu, gra na poznanych instrumentach perkusyjnych
- wykorzystuje znajomość kierunków i określeń położenia przedmiotów w przestrzeni do wspólnych gier i zabaw
- układa historyjkę obrazkową zgodnie z kolejnością wydarzeń
- rozwiązuje zagadki, podaje prawidłowe odpowiedzi
- wykonuje kukiełkę do teatrzyku, instrument muzyczny, skarbonkę i inne prace plastyczne
- przelicza i wymienia nazwy liczebników głównych i porządkowych w danym zakresie
- poznaje wybrane obiekty (gwiazda, planety) wchodzące w skład Układu Słonecznego, próbuje wymieniać ich nazwy,
- wypowiada się na temat polskich pieniędzy, rozumie potrzebę oszczędzania
- liczy na konkretach, przelicza, stosuje reguły transakcji wymiennej kupno-sprzedaż w sytuacjach zabawowych
- sprawnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne
- zgodnie współpracuje w grupie rówieśniczej
Ostatnia aktualizacja: 2021-02-01